Dikuasakan oleh Blogger.

PERCUMA PANDANGAN @ KOMEN @ IKLAN TETAPI SILA GUNAKAN BAHASA YANG SOPAN.

PEMINAT KAMI @ JUTAWANTERNAK 2007- 2011

Ahad, Mac 08, 2009

Status Pembangunan Kota Putra Durian Burung Daerah Padang Terap, Kedah 2009

Pada tahun 2004, saya berkesempatan merakamkan video suasana pintu masuk negara melalui Negeri Kedah iaitu Kota Putra, Durian Burung yang terletak di Daerah Padang Terap. Selepas sahaja Pilihanraya Umum yang ke 11, saya melihat banyak perubahan yang berlaku selaras dengan pembangunan yang diwar-warkan oleh pemimpin negeri ketika itu. Video rakaman ini bolehlah dilihat di laman youtube.



Kini saya kembali melihat semula kawasan pembangunan CIQ yang dibangunkan sejak tahun 2004 kini berubah wajah. Pintu masuk kedua negara selepas Bukit Kayu hitam, Kota Putra akan menjana ekonomi negeri bahkan penduduk tempatan akan merasai bersama kemajuan bersama. Tidak kiralah siapa sahaja kepimpinan negeri yang mentadbir, bagi saya pemimpin yang adil dan berjiwa rakyat akan melunaskan tanggungjawab amanah yang diberi oleh rakyat. mandat yang diberikan adalah amat besar tanggungjawab untuk dilaksanakan. Negeri Kedah merupakan negeri pertanian yang memerlukan impak berskala besar bagi menjayakan negeri pertanian bertaraf moden selain disuntik dengan nilai-nilai islam didalam apa jua bidang bidang.


Jalan di sekitar Kota Putra, Durian Burung, Padang Terap


Bangunan Kastam, Imegresen dan Kuarantin CIQ di pintu masuk Kota Putra, Duriang Burung




Pintu masuk utama Kota Putra ke Thailand





Nota kaki: Saya menjadi pemerhati bebas bagi mewacanakan impak yang akan dinikmati oleh rakyat. Semoga rakyat mendapatkan impak ekonomi hasil daripada pintu masuk kedua ini. Insyallah

Tiada ulasan: