Dikuasakan oleh Blogger.

PERCUMA PANDANGAN @ KOMEN @ IKLAN TETAPI SILA GUNAKAN BAHASA YANG SOPAN.

PEMINAT KAMI @ JUTAWANTERNAK 2007- 2011

Ahad, November 02, 2008

Sektor tani bantu hadapi krisis

KOTA KINABALU 1 Nov. - Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata, tindakan beliau memberi penekanan kepada sektor pertanian tiga tahun lalu terbukti membawa kebaikan kepada rakyat dan negara hari ini.
Perdana Menteri berkata, ini kerana sektor pertanian muncul sebagai industri terpenting sebaik sahaja dunia dilanda krisis bekalan makanan.
''Dalam keadaan kita berhadapan dengan krisis ini, kita sebenarnya telah bersedia lebih awal. Sektor pertanian dan perladangan telah pun kita mulakan.
''Dahulu ada orang anggap Pak Lah balik ke belakang apabila memberi tumpuan kepada bidang pertanian, hari ini, kita lihat sektor ini berjaya meningkatkan ekonomi kita," katanya semasa berucap merasmi Perhimpunan Agung Parti Bersatu Sabah ke-23 di sini hari ini.
Beliau berkata, krisis bekalan makanan serta kenaikan harga minyak baru-baru ini telah mencetuskan pelbagai masalah sampingan kepada dunia.
Perdana Menteri berkata, krisis itu perlu ditangani secara bijaksana bagi memastikan rakyat tidak terlalu tertekan serta mampu berhadapan dengan perkembangan semasa yang berlaku.
''Walau apa pun yang kita lakukan, kita tidak boleh hilang keyakinan dan sentiasa bersabar. Jangan menimbulkan suasana tidak baik kerana sikap seperti itu hanya akan melemahkan lagi ekonomi negara," ujar beliau.

Tiada ulasan: