Dikuasakan oleh Blogger.

PERCUMA PANDANGAN @ KOMEN @ IKLAN TETAPI SILA GUNAKAN BAHASA YANG SOPAN.

PEMINAT KAMI @ JUTAWANTERNAK 2007- 2011

Sabtu, Februari 10, 2007

Outstation lagi Dari KL Ke Miri - Kuching, Sarawak

Selamat Pagi Encik... Itulah kata-kata aluan oleh daripada pramugari kepada saya yang masuk ke perut kapal terbang MAS. Saya telah menunggu lebih awal di KLIA. elak dari tertinggal. Nanti kena caj lewat pula. Saya tak tahulah, kali berapa saya ke Sarawak. Maklumlah kerja berkaitan dengan Teknologi Maklumat yang melibatkan rangkaian di Sekolah Bestari di Seluruh Malaysia

Sambil melabuhkan diri di kerusi nombor 26D, saya mencapai surat khabar News Strait Times. Saya tertarik dengan artikel yang bertarikh 7 Feb 2007. Antara artikel yang membuatkan saya tertarik untuk membacanya. "No regrets leaving bank job" begitulah tajuknya. Dari seorang Pegawai bank yang terkemuka ke alam dunia ternakan. Saya terfikir sejenak. Kalau masa kecil dulu saya bercita-cita untuk akauntan, Doktor dan macam-macam lagi, Yang bekerja di dalam pejabat dengan kesejukan penghawa dingin. Cukup bulan tunggu gaji masuk. Senangnya kerja kan duduka di dalam pejabat. Tapi bila terbaca artikel ini, rezeki yang melimpah ruah Allah berikan kepada hambanya yang BERUSAHA UNTUK BERJAYA. Lebih-lebih lagi di dalam dunia PERNIAGAAN. 9/10 rezeki datang dari perniagaan. Insyallah saya pun mengkut jejak seperti usahawan-usahawan yang berjaya di dalam dunia penternakan. Insyallah... Sambil membaca artikel ini, saya terus menulis di notebook untuk dimasukkan di dalam Blog nanti. Kalau tengok artikel dibawah ini, Salah satu Penternak jaya yang muda telah dinobatkan antara anak melayu yang berjaya di dalam bidang penternakan lembu di Selangor. Masih muda dan telah berjaya hingga pasaran nya melibatkan gedung membeli belah terkemuka seperti Mydin, Giant dan Pasar-pasar sekitar negeri Selangor. Tahniah buat anda Syarikat HS Nada Sdn. Bhd

Tiada ulasan: